- Senior adviseur, pedagoog, onderzoeker, projectleider en procesbegeleider.
Caroline van Amerongen werkt meer dan 15 jaar in de onderwijs- en welzijnssector. Haar opdrachten hebben in essentie te maken met een wens tot verandering, vernieuwing en professionalisering binnen een organisatie. Met een goede analyse van de huidige situatie en een beeld van de gewenste toekomst ontwikkelt zij in samenspraak met alle betrokkenen een stimulerende en haalbare weg van nu naar straks met nieuwe verbindingen. Het inzetten van de kennis, ervaring en creativiteit van de eigen medewerkers is haar uitdaging.
Caroline werkte recent aan het verbeteren van de samenwerking tussen het basisonderwijs en CJG, kwaliteitsaudits van scholen, onderzoek naar discriminatie in het basisonderwijs, het verbeteren van de doorstroming van jongeren in het beroepsonderwijs en het professionaliseren van zorgteams in het basisonderwijs. De afgelopen drie jaar werkte zij veel op het beleidsterrein passend onderwijs.
Caroline werkte de afgelopen tijd aan:
- Projectleiding van zes leertrajecten om de samenwerking tussen de Amsterdamse Ouder-en Kindcentra (CJG) en het basisonderwijs te optimaliseren.
- Onderzoek naar discriminatie in het basisonderwijs in opdracht van de gemeente Amsterdam.
- Kwaliteitsaudits van scholen in diverse Nederlandse gemeenten.
- Adviseur werkgroep onderwijsontwikkeling voor een nieuwe vmbo-school te Houten: ontwikkelen onderwijsconcept en programma van eisen voor de nieuwbouw.